Yoga

Enkel, praktisk og dogmefri yoga for hverdagen

Yoga er både fysisk og mental trening som inkluderer styrketrening, strekking, avspenning og pusteøvelser. Det er en fin måte å trene på som ikke krever noe utstyr og som du kan utføre hvor som helst; hjemme, på jobben og utendørs.

I motsetning til vanlig trening er de fysiske øvelsene i yoga satt sammen med tanke på gunstige virkninger på nervesystemet, organene og hormonbalansen. Fysisk yoga er også en fin form for meditasjon i bevegelse.

Husk at du vil ha større utbytte av å praktisere yoga i fem minutter hver dag enn i halvannen time en gang i uken, så vi øver også på å flette yoga og mindfulness inn i hverdagen slik den er.

Yoga kan hjelpe deg med:

  • å oppleve mer “flyt” i hverdagen
  • økt evne til å håndtere stress
  • en bedre rygg
  • løse opp stive muskler
  • øke bevegeligheten i leddene
  • vektbalanse
  • detox: øke sirkulasjonen og avgiftningen i kroppen
  • bedre holdning
  • sterkere immunforsvar
  • bedre kroppskontakt og større selvaksept
  • mer energi og vitalitet
  • mer sinnsro
  • bedre kjernemuskulatur (indre styrke)
  • økt konsentrasjonsevne

Flere studier har vist at yoga har en positiv effekt ved følgende plager:

  • posttraumatisk stress
  • angst
  • depresjon
  • vond rygg
  • belastningsskader, feks musearm
  • fordøyelsesplager
  • kroniske smerter
  • søvnvansker
  • avhengighet
  • muskel- og leddplager
  • hjerte- og karsykdommer
  • overvekt og undervekt

 

 

 

 

 

FacebookTwitterGoogle+Share